Afgelopen twee weken heeft RegioBank een aantal meldingen gehad over Spoofing. Klanten gaven aan dat zij door een kantoortelefoonnummer van een Zelfstandig Adviseur van RegioBank waren gebeld. Het gaat op dit moment om het telefoonnummer van drie kantoren.
Wat is Spoofing?
Een bekende lijkt je te bellen, bijvoorbeeld je eigen bank. Het nummer klopt, je ziet dit ook in je scherm van je telefoon. Alleen heb je geen echte bankmedewerker aan de lijn, maar een crimineel die je probeert op te lichten. Die vraagt je bijvoorbeeld om mee te kijken op je computer, tablet of telefoon en vraagt om een overboeking te doen of je pincodes af te geven.
Wat kun je doen?
In de app en bij Internet Bankieren staat een melding aan met een waarschuwing. Verwacht de klant geen telefoontje van de bank of vertrouwt hij of zij het niet? Dan moet hij of zij de verbinding verbreken en zelf naar de bank bellen. Bel niet naar het laatste telefoonnummer, maar toets echt zelf het telefoonnummer in om te bellen naar de bank.
Meld je bij je zelfstandig adviseur van RegioBank
Meld je bij ons kantoor. Loop binnen of bel 0541-662565.