< terug naar overzicht

Corona: een reis geboekt? Dit kunt u het beste doen!

Heeft u een Aegon Doorlopende Reisverzekering met Allrisk dekking?

De mei- en zomervakantie komen er weer aan. Heeft u een reis geboekt? En kan deze (misschien) niet doorgaan vanwege het coronavirus? Dat is natuurlijk heel vervelend. Zeker als u uitkijkt naar een vakantie of een belangrijke reis heeft gepland. Ik kan me goed voorstellen dat u vragen heeft over uw vakantie en uw reisverzekering. Daarom helpen we u graag met tips, informatie én antwoorden op vragen.

Onze belangrijkste tip: annuleer uw reis niet zelf!

Misschien twijfelt u: nu al een reis annuleren of even wachten? En bij wie klop ik aan om dat te regelen? Onze belangrijkste tip is om uw reis niet zelf te annuleren. Zo voorkomt u dat u een eventuele vergoeding misloopt. Neem altijd eerst contact op met uw reisorganisatie, accommodatie of luchtvaartmaatschappij. Op de website van Aegon vindt u 3 stappen die u het beste kunt nemen als een reis niet doorgaat. Ook leest u daar wanneer u gebruik kunt maken van uw reisverzekering.

Een reis geboekt? Volg deze 4 stappen:

Vraag je je af wat je moet doen als je reis niet door kan gaan? En met wie je contact kunt opnemen? We helpen je op weg met 3 belangrijke stappen.

Stap 1 – Annuleer je reis niet zelf

Zo voorkom je dat je een eventuele vergoeding misloopt. Overleg altijd eerst met je reisorganisatie over een mogelijke oplossing (zie stap 2). Die stap is ook nodig om een vergoeding van Aegon te kunnen krijgen, als je géén regeling krijgt van de reisorganisatie (zie stap 3). Annuleer een reis dus niet zelf, maar doe dat in overleg.

Stap 2 – Neem contact op met je reisaanbieder

Kan jouw reisorganisatie, luchtvaartmaatschappij of accommodatie de reis niet uitvoeren? Dan moet de organisatie waar je jouw vakantie hebt geboekt als eerste een voorstel doen voor terugbetaling of compensatie van de reiskosten. Denk aan een voucher of omboekregeling. Dit geldt voor alle reisbureaus, ongeacht of ze zijn aangesloten bij de ANVR of niet. Kijk eens rond op de website van jouw reisaanbieder. Vind je daar niet de informatie die je zoekt? En ga je binnen een week op reis? Neem dan contact op met je reisaanbieder over een oplossing, eventueel in overleg met jouw adviseur.

Goed om te weten: is er een andere regeling of vergoeding? Dan bieden wij geen dekking voor annuleringskosten, omdat de kosten van je reis al gedekt zijn.

Stap 3 – Biedt je reisaanbieder géén regeling aan? Check onze dekking!

Je krijgt van ons een vergoeding van de annuleringskosten als aan álle onderstaande voorwaarden wordt voldaan:

  • Je vertrekt binnen 7 dagen. Is de reis verder in de toekomst gepland? Dan is het nog niet zeker of jouw reis wel of niet door kan gaan.
  • Je hebt de allriskdekking.
  • De Doorlopende Reisverzekering Allrisk is afgesloten vóór 14 maart 2020.
  • De reis is geboekt vóór 14 maart 2020.
  • De reis is geboekt voordat op de plaats van bestemming code geel, oranje of rood van kracht was vanwege het coronavirus.
  • De reisaanbieder biedt geen terugbetaling of voucher aan en de reis kan niet in een andere periode worden geboekt. Bij het indienen van een claim hebben wij een kopie nodig van het bericht van je reisaanbieder, waarin staat dat er in jouw situatie geen compensatieregeling wordt getroffen. Dat kan bijvoorbeeld een e-mail of chatbericht zijn.

Stap 4 – Neem contact met ons op

Neem contact met ons op via telefoon, email of app. Wij gaan dan samen met u bekijken wat de beste oplossing voor u is.

Veelgestelde vragen op een rij

Meer weten?

Wilt u meer weten? Neemt u dan gerust contact met ons op.

Bel: 0541-662565

Email: schade@bolkassurantien.nl

App: 06-57954605