< terug naar overzicht

Aegon: wijziging annuleringsdekking wegens coronavirus

Bericht van Verzekeraar Aegon

Waarschijnlijk houdt u, net als wij, de ontwikkelingen rondom het coronavirus goed in de gaten. Door de grote gevolgen van dit virus, voert Aegon per 14 maart 2020 een beperking door in de annuleringsdekking van de verzekering. Daar informeren we u graag over met dit bericht.

Dagelijks loopt het aantal besmettingen met het coronavirus flink op De impact van het coronavirus (COVID-19) op mensen en hun gezondheid is groot. Reizen versnelt de verspreiding van het virus. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft op 11 maart 2020 bepaald dat het coronavirus officieel een pandemie is. Dat betekent dat dit virus wereldwijd voorkomt.

Het coronavirus en reizen
Het coronavirus kan dus overal, op elke reisbestemming ter wereld, gevolgen hebben. Boekt u nú een reis? Dan wordt de kans steeds groter dat deze niet door kan gaan vanwege het coronavirus. Uw gezondheid en die van de mensen die u ontmoet staat voorop. Aegon wil niet onbedoeld bijdragen aan de verdere verspreiding.

Annuleringsdekking aangepast voor reizen die u boekt op of na 14 maart 2020
Gezien het besluit van de WHO om de situatie als pandemie aan te duiden, heeft Aegon besloten de annuleringsdekking van de Aegon Doorlopende Reisverzekering Allrisk aan te passen voor reizen die geboekt worden op of na 14 maart 2020. De wijziging houdt in dat, als een reis niet doorgaat of onderbroken wordt als gevolg van het coronavirus, Aegon geen annuleringskosten vergoedt. Dat geldt ook voor annuleringen ten gevolge van maatregelen die overheden of andere instanties nemen vanwege het virus.

In onderstaand schema zie u wat dit betekent wanneer  u vóór 14 maart 2020 een reis geboekt heeft en wanneer u op of na 14 maart 2020 een reis geboekt heeft.

Reizen geboekt vóór 14 maart 2020? Dan verandert er niets
Voor reizen geboekt vóór 14 maart 2020 blijft de annuleringsdekking hetzelfde. Wilt u deze reis annuleren vanwege het coronavirus? Dit kunt u doen:

1. Vraag eerst bij uw reisorganisatie, touroperator of vervoersmaatschappij of u uw reis kosteloos kunt annuleren.
2. Kan dat niet? Neem dan contact met onze schadeafdeling via email schade@bolkassurantien.nl of via Whatsapp nummer 06 – 579 546 05.

Aegon staat voor u klaar als u hulp nodig heeft tijdens uw reis
Gebeurt er iets tijdens uw reis? Moet u bijvoorbeeld medische kosten maken, of moet u langer blijven omdat u in quarantaine zit? Dan staat Aegon uiteraard voor u klaar. Of u nu vóór of ná 14 maart 2020 geboekt heeft. Bel in deze gevallen altijd het Aegon-noodnummer: +31 88 344 00 00. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Wilt u meer weten?
Op www.aegon.nl/coronavirus vindt u meer informatie over het coronavirus en de annuleringsdekking.
Heeft u andere vragen? Neem dan gerust contact met ons op via telefoon 0541-662565.